Chaos construction 2021-частина 3. Доповідь “цифрові розкопки ретрогейминга. Ігри для пк “мікроша”, які ніхто не бачив “

Продовжую викладати матеріали з минулого фестивалю комп’ютерного мистецтва chaos construction 2021 (summer). Спеціально для цього фестивалю я підготував доповідь на тему ” цифрові розкопки ретрогеймінгу. Ігри для пк “мікроша”, які ніхто не бачив”. У цьому виступі я розповідав про ігри, які були написані 30 років тому. Спочатку вони зберігалися на касеті, потім були оцифровані і зберігалися на дискеті, потім на жорсткому диску, потім на флешці, і нарешті на фестивалі були оприлюднені, після чого викладені в мережу інтернет.

Запис цього виступу стрімилася в реальному часі через twitch, а тепер доступна на youtube:

Дивитися на youtube

Раритетні ігри, про які йде мова, викладені в розділі “ігророблення” сайту webhamster.ru. Нижче дано список сторінок з описом і посиланням для скачування:

Досвіду публічних виступів у мене немає, тому сильно хвилювався, плутав числа і з помилками відмінював дієслова. Переглядаючи це відео, можна насолодитися великою кількістю слів-паразитів, і вузьким словниковим запасом. Але тим не менш, доповідь була зроблена, і тепер ігри викладені у відкритий доступ.

Вся ця затія була б неможлива без допомоги віктора пихоніна – автора універсального емулятора emu80 для пк радіо-86рк, мікроша та інших мікрокомп’ютерів. А так само завдяки товаришеві євгену запрудскому (zevs_poisk) з хабрахабра, я зміг запустити свої старі ігри на тому ж комп’ютері, на якому вони були написані. Він відновив мою поламану пеом мікроша в кращому вигляді.

Особливо потрібно відзначити, що організація запису і трансляція в мережу інтренет була проведена чітко і без збоїв завдяки злагодженій роботі інженерної команди організаторів cc2021. Все було зроблено на вищому рівні: володимир (redji33), тимофій (tim) m_hawk , shamil randuev і всі, імен кого у фестивальній біганині не запам’ятав – вони великі молодці і майстри своєї справи. Кажу це без всякого пафосу, бо було видно, що для цих людей організація живої відеозйомки справа звична, все було підготовлено, трансляція працювала як треба.

У наступній частині я викладу збірку і исходники моєї демо retrogram, яка посіла перше місце (разом з гіпножабою norduk-а) в номінації one scene demo compo. Це кроссплатформенное демо, доступне для запуску на windows і linux, написано на фрагментних шейдерах glsl, а в якості обв’язки використовувалася відома утиліта bonzomatic, спеціально модифікована для показу цієї роботи.