По мірі розвитку і вдосконалення технологій та їх впровадження у автомобільний транспорт, останній став більш зручним і витривалим. Особливо важливими ці параметри вважаються для кар’єрного автотранспорту. Однією з найважливіших задач керівництва компаній, що володіють кар’єрним автотранспортом, є забезпечення роботи абсолютно всієї транспортної системи кар’єра або розрізу.
При цьому відчутно підвищується ступінь інтенсивності робіт, а також:
• Концентрація автомобільної техніки
• Вантажопотік
І все це при збільшенні транспортувальної глибини і погіршення умов гірничо-геологічного порядку. Останнім часом одинична потужність техніки для видобутку тих або інших корисних копалин помітно збільшилася. Варто зауважити, що розробники таких машин сьогодні все частіше стикаються з проблемою тісноти робочих майданчиків, тобто – з тієї «бідою», яка була знайома раніше – у ході підземної розробки. Спростити і прискорити рішення завдання, націленої на гарантію ефективної роботи транспортної системи, система моніторингу і контролю транспорту. На сучасному ринку присутня велика кількість пропозицій від різних розробників таких систем, які застосовують масу різних стандартів:
• Зв’язку
• Передачі
• Обробки інформації та даних
Системи автоматичного моніторингу в кар’єрному автотранспорті
Системи моніторингу автоматичного типу відмінно зарекомендували себе в умовах пасажирського транспорту та вантажних перевезень. Нині маса компаній готова запропонувати гірникам перевірені і протестовані системи, гарантуючи при цьому відмінну віддачу від впровадження. Для автомобільного транспорту кар’єрного типу здебільшого характерні відносно невеликі відстані перевезень (від 1 до 5 кілометрів), дороги з великою кількістю поворотів і перемінним профілем. Моніторинг на конвеєрному і залізничному транспорті застосовується вже давно, чого не скажеш про кар’єрний транспорті. Така система змушена контролювати:
• Режим переміщення автотранспорту
• Його завантаження
• Маршрут
• Деякі експлуатаційні показники