Організація контролю роботи IT-підприємства

Роботу персоналу потрібно контролювати. Контроль дозволяє вирішити конфлікти, які можуть виникнути при виконанні завдань. Контроль необхідно проводити по-різному, саме правильно вибраний вид контролю є нематеріальним фактором мотивації персоналу.

Для чого потрібен контроль.

При виборі виду контролю персоналу потрібно враховувати: особливості завдання і специфіку особистості працівника, який буде виконувати завдання. Головне відповісти на питання, що важливіше процес виконання чи результат? Якщо результат, важливий кінцевий результат, якщо процес, то процес повинен йти певним чином.

Наприклад, командир поставив перед загоном мета: фарбувати паркан з ранку і до заходу з 30 хвилинною перервою на обід і відпочинком в 5 хвилин кожні 60 хвилин. Якщо мета пофарбувати паркан до вечора, то завдання – це результат. Якщо командир хоче подивитися, хто як фарбує, з якою швидкістю і відповідає робота нормам, то перед нами завдання процесу.

До специфіці завдання можна віднести: простоту, важливість, терміновість, новизну. До особливостей особистості: компетентність, мотивація, відповідальність, ініціативність і самостійність, а також орієнтований співробітник на результат або процес.

Існують наступні види контролю:
1. контроль по результату або підсумковий
2. попередній;
3. поетапний;
4. періодичний;
5. вибірковий.

Вони відрізняються між собою крапкою контролю. Це час, коли керівник перевіряє роботу.

Поговоримо докладніше про першому виді контролю. Точка контролю тут збігається з моментом виконання завдання. Працівник виконує роботу сам. . У нього є свої полюси – економія часу керівника, мотивація співробітника, самостійність співробітника, а також є свої мінуси – якщо завдання поставлене некоректно, то робота буде виконана.